Pigeon Update – Nowy algorytm Google

24 lipca Google wprowadziło nowy i ważny dla wyszukiwania lokalnego update algorytmu o nazwie PIGEON. Wprowadzone zmiany mają być widoczne zarówno w Google Maps jak i w wynikach wyszukiwarki i dotyczyć będą głównie ( a może tylko) fraz lokalnych.

Według Google nowy algorytm ma zapewnić większą użyteczność i dokładność wyników wyszukiwania lokalnego. Wprowadzony kilka dni temu algorytm Pigeon nie jest tylko zmianą dla samej zmiany ale jest fundamentalną aktualnością według rankingu wprowadzanych zmian w algorytmie wyszukiwania lokalnego.

Czy już coś się zmieniło? W Polsce na razie osoby zajmujące się seo niewiele mogą powiedzieć. Pigeon jest obecnie rozwijany na wynikach wyszukiwania w języku angielskim, głównie na rynku amerykańskim.

Google nie podało informacji kiedy zmiany zostaną wprowadzone w szerszym zakresie i obejmą inne kraje i języki. W najbliższym czasie na pewno poszukiwacze lokalnych wyników będą mogli zauważyć wprowadzone zmiany.

Kto na tym straci, a kto zyska? Gołąb atakuje strony lokalne. Jak będzie? Przekonamy się w niedługiej przyszłości, gdy Gołąb zostanie oficjalnie wypuszczony na resztę świata.